Home / Uncategorized / Conferința Waldorf Mureș

Conferința Waldorf Mureș

SST Grup Transilvania

Alternativa Waldorf din cadrul Gimnaziului de Stat “Nicolae Bălcescu” Târgu Mureș vă invită la prima conferință din anul școlar 2017-2018!

Scopul conferințelor este acela de a promova în rândul părinților și al cadrelor didactice pedagogia Waldorf, pentru a asigura continuitatea acestui sistem de învățământ și în ciclul gimnazial (începând cu anul școlar 2019-2020 la secția maghiară, respectiv 2020-2021 la secția română).
În prezent alternativa Waldorf Tg Mureș este formată din 7 clase cu aproximativ 130 de elevi în clasele pregătitoare, a I-a și a II-a (cu predare în limbile română și maghiară) + clasa a III-a (limba maghiară) și aproximativ 10 profesori care au absolvit sau urmează cursurile de formare în pedagogia Waldorf.

Tot ceea ce înseamnă pedagogie şi şcoală Waldorf înseamnă adevăr şi perspectivă. Formele şi conţinuturile şcolii Waldorf vor deveni într-un viitor nu foarte îndepărtat general acceptate şi practicate.

Un prim principiu pedagogic fundamental al şcolii Waldorf este: Se educă omul întreg. Aceasta afirmaţie o găsim şi la marele pedagog elveţian Pestalozzi care cerea să fie formate “capul, inima şi mâna”. Pedagogia ale cărei baze le-a pus R. Steiner îşi asuma misiunea de a cultiva egal intelectul, capacităţile emoţionale (afectivitatea) şi practice (voinţa), deoarece dezvoltarea ultimelor două este de cea mai mare importanţă pentru viaţă, pentru că în sfera simţirii găsim motivaţia şi în sfera voinţei ne întâlnim cu fapta, cele două forţe ale devenirii umane.

Cultivarea celor trei forţe psihice fundamentale: gândirea, simţirea, voinţa, se face la nivelul fiecărei categorii de vârsta. La vârsta preşcolara predomina, prin învăţarea imitativă, elementul volitiv, activ. Pedagogia Waldorf consideră nesănătoasă educaţia intelectuala timpurie. În perioada 7-14 ani predomină artisticul, pentru edificarea ca om a individului, pentru prefigurarea unui om moral şi liber. La adolescenţă predomina cultivarea puterii de judecată individuală. Aceasta fiind în conformitate cu principiul: Respectarea etapei de dezvoltare a copilului. Fiecare etapă de dezvoltare a copilului precupune caracteristici ce necestită o abordare specifică pentru a se asigura sănătatea fizică şi sufletesc-spirituală a maturului de mai târziu.

Prin pedagogia Waldorf se tinde către un stil de predare care să ţina seama de evoluţia individului, astfel încât elevul să fie implicat în dobândirea de cunoştinţe – aşa cum procedează desigur orice profesor bun din lume. Accentul nu cade pe achiziţie informaţională, ci pe dobândirea de cunoştinţe ce cresc odată cu omul, cunoştinţe ce devin ele însele instrumente de cunoaştere.

Conferința va avea loc în data de 28 Noiembrie de la ora 17:30 la Teatrul Ariel de pe strada Poligrafiei.

 

Vezi si...

Locomotiva unui tren în care se aflau circa 100 de pasageri a luat foc

Locomotiva unui tren Regio, care se deplasa între localităţile Gorneşti şi Periş, din judţeul Mureş, …

Lasa un raspuns

CONECTEAZA-TE CU